Setulus doa

Ya Allah,
Sahabat saya tak seperti sahabat Nabi saw,
Sahabat Nabi setia di sisi,
Sahabat saya datang dan pergi.

Ya Allah,
Saya muhasabah, menerawang sendiri,
Dari kecil ke saat ini,
Ramai sudah bertandang di hati,
Ramai juga yang datang dan pergi.

Ya Allah,
Sahabat ketawa, saya gembira,
Sahabat sayu, saya syahdu,
Sahabat layu, saya pilu,
Sahabat cemerlang, saya gemilang.

Ya Allah,
Kawan saya, sahabat saya,
Rahmati kami meniti usia,
Terpisah kami di alam nyata,
Temukan semula di taman syurga.

Ya Allah,
Sahabat saya, buah hati saya,
Mesra kami penawar duka,
Rindu kami menambah cinta,
Rajuk kami membuah ceria.

Ya Allah,
Silaturrahiim kami, ukhwah fillah,
Bermusuh kami, na`uzubillah,
Berpisah mati, insyaAllah,
Pengubat hati, do`a rabitah..

One Response

  1. Wahai Maha Pengasih,
    Jika sahabatku jatuh cinta, benihkan cintanya pada seseorang yang melabuhkan cinta kepadaMu, Agar bertambah kekuatannya untuk mencintaiMu..

    Wahai Maha Penyayang,
    Jika sahabatku jatuh hati, izinkanlah dia menyentuh hati orang yang hatinya tertaut padaMu agar sahabatku idak jatuh dalam jurang cinta yang murah..

    Wahai Maha Pengasih,
    Jika sahabatku rindu, ridukanlah dia pada seseorang yang rindukan syahid dijalanMu dan jagalah rindunya agar dia tidak lalai dari merindui syurgaMu…..

    .:: Doakanlah sahabat2 anda ye.. Doa untuk diri kite juge ::..

    tQ.. ^_^

Leave a Reply

